piątek, 21 września 2012

Ja to ja

Nie mogę dziś nie napisać o premierze "Jesteś Bogiem". Paktofonika pomogła mi kiedyś przetrwać bardzo trudne chwile. Kiedy przyjechałam do Paryża, nie od razu się tam odnalazłam. Przez pierwszy rok była to prawdziwa walka o przetrwanie. Nie było mowy o powrocie do Polski i powiedzeniu "nie udało mi się". Co to, to nie! Pojechałam tam nie po to, by wracać na tarczy. Niestety trafiłam na początku na bardzo nieuczciwych ludzi... Ale kij im w oko! Dałam radę, a pomagała mi bardzo ta piosenka:





No to zaśpiewajmy coś wesołego


RAHIM:

Przeważnie, zachowuję się poważnie

Przeważnie, nikogo nie drażnię

Przeważnie, słucham rad uważnie
Przeważnie, nie czuję się odważnie
Przeważnie, widać to po mnie wyraźnie
Otoczenie nie działa na mnie zakaźnie
Poprzez wyobraźnię kreuję własne ja
Adekwatne do imienia
eR plus A plus Ha
Robię co trza
Rymuję gdy muzyka gra
Jestem członkiem Pfk
A nie klubu AA
Pomysłów u mnie mnóstwo
Niczym w worku bez dna
Bądź co bądź być sobą to domena ma
Pokazy mody i żurnale nie obchodzą mnie wcale
Fason swój dobieram sam jak staruszka korale
Mam typ osobisty niczym dowód
I osobisty powód
By czuć się wygodnie, swobodnie
Polski rodowód w aktach
Opieram się tylko i wyłącznie na faktach
FOKUS:
Pragnę być nietypowy, niepowtarzalny
Jednorazowy i oryginalny
RAHIM:
Jeśli kopiuję to tylko w punktach ksero
Gdy ktoś powiela kogoś
Uważam go za zero
Mówię prawdę szczerą
Bo nie lubię gdy ktoś kłamie
Służę pomocą, nie na każde zawołanie
Mam własne zdanie i szereg racji
Niezmienny niezależnie od miejsca, czasu i akcji 



Od A do Zet, do Zet do A

Ja to ja to jasne jak dwa razy dwa

Lata lecą, a ja to wciąż ja 



MAGIK:

O nie! Nie zależy mi na tym by być kanonizowanym

Ja to ja, więc jako ja chcę być znany

Prawdziwym jak prawdziwek, nie jak sweter z anilany
Jedną zasadą wciąż motywowany
Bądź własną osobą
Bądź co bądź sobą
Niech twa osoba będzie Ci ozdobą
Nie jednorazowo, lecz całodobowo
Trafiam białym i czarnym jak kulą bilardową
Oblicz pole podstawy jaką jest oryginał
Lub działania poletko, jeśli jesteś marionetką
To wroga sugestia, pożera cię jak bestia
Mów do serca bitu, bo tam jest amnestia
Od A do Zet, do Zet do A
Ja to ja to jasne jak dwa razy dwa
Proste jak drut, nigdy nie gram z nut
A rymów mam w brud, które trwonię
Gdy tylko stanę przy mikrofonie
Od mikrofonu strony nie stronię, o nie! 



Od A do Zet, do Zet do A

Ja to ja to jasne jak dwa razy dwa

Lata lecą a ja to wciąż ja

Od A do Zet, do Zet do A
Ja to ja to jasne jak dwa razy dwa
Paktofonikę Gutek już zna 



FOKUS:

Technika Fokusonika wynika

Z ego wielkiego jak galaktyka

Nie brakuje mi żadnego składnika
Do mojego ja, skala mnie nie dotyka
Pozwolisz, że posłużę się przykładem
Jest pewien Smok, który nie jest gadem
Podąża śladem serca, a nie za stadem
Jego skronie ozdabia tkany wolnością diadem
Jego słowa są szczęścia wodospadem
Tą oto wodą razem ze składem
Zalewa jak ulewa lub zasypuje gradem
Chcesz czy nie jesteś dla niego obiadem
Robię to co kocham, to nikomu nie szkodzi
Robię to no bo to lubię i wiem że wiesz o co mi chodzi
Robię to no bo chcę to robić a wiem że to mi wychodzi
Chcę i robię, cała reszta mnie nie obchodzi 



Od A do Zet, do Zet do A

Ja to ja to jasne jak dwa razy dwa

Lata lecą a ja to wciąż ja 



GUTEK:

Unikam odgrywania kiedy Ragga prezentuję

W jednym więc celu bądź co bądź operuję

A skutek, wierz - 'Peace', pozytywny flowyle.
podpisano Gutek 



Od A do Zet, do Zet do A

Ja to ja to jasne jak dwa razy dwa

Lata lecą a ja to wciąż ja

Od A do Zet, do Zet do A
Ja to ja to jasne jak dwa razy dwa
Paktofonikę Gutek już zna

Jest genialna i tyle. Na targach w Warszawie kupiłam sobie książkę Paktofonika – przewodnik krytyki politycznej i czekałam na premierę filmu. To dzisiaj. Ważne wydarzenie, bo to pierwszy film o polskim zespole, który stał się kultowy dla całego pokolenia. Jesteś Bogiem to jednak nie dokument, to fikcja oparta na faktach. Trochę dodaje, ale tak właśnie rodzą się legendy. A Paktofonika na legendę zasługuje. Do dziś znam teksty na pamięć, wiele fragmentów piosenek funkcjonuje w moim środowisku jako "złote cytaty". Na przykład: 

Wszystko ma swoje priorytety, 
Niestety 
Wszystko ma swoje 
Wady, 
Zalety,
Hierarchia wartości, 
Obowiązki, 
Przyjemności

albo ale się zmahauem czy

Chcesz też uwierz ja
Dostarczę Ci tarczę
Może nie wystarczę
Ale będę tuż obok
Prócz ciebie nie ma mnie dla nikogo




Jest też parę tekstów na sytuacje skrajne, jak Znikam. Czasem każdy tak ma, kiedy po prostu musi coś takiego powiedzieć. Cytować nie będę, zainteresowanych odsyłam do twórczości Paktofoniki. Warto!



Paktofonika - Jestem Bogiem (2012)

4 komentarze:

  1. Nie mogłam spać z przejęcia. To już dziś, właśnie. Na mój seans od dawna nie ma wolnych miejsc i boję się, jak będę reagować na ten film przy pełnej sali. Mam to 'szczęście', że idę z narzeczonym, który za Paktofoniką nie przepada - dzięki niemu poznam też inne spojrzenie na 'Jesteś bogiem'. Spojrzenie człowieka 'nieskażonego' tą muzyką i znajomości tej historii. Zobaczymy, czy film przypadnie mu do gustu. Co do siebie - nie mam obaw.

    Cieszę się, że łączy nas coś tak niezwykłego, jak zamiłowanie do muzyki, która jest symbolem przełomu wieków w naszym kraju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo czekam na film o Paktofonice... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...